Pages

Wednesday, January 02, 2008

2008 yg mencabar..

hari ni aku punya byk waktu utk menulis n byk jgk kata hati yg ingin ku luahkn..
1st n foremost, welcome 2008..so, apa azam kalian? let me share my azam tuk thn ni ngan all my blog's reader..bile dtg jer thn baru, maka umur akn bertambh seiring dgn waktu yg berubah..maka byk benda yg harus di ubah agar kita menjadi hamba-Nya yg bermaruah..
2007 menyaksikn byk perkara manis n pahit yg aku lalui..yg manisnya tentulh bila aku di anugerhkn 'Best Student' maser convo last August ari tu..yg pahitnya tentulah pabila memikirkn 'iman' yg mkn lama mkn berkurang..bknnya bertmbah..memg pahit bila kemanisan iman x dpt di rasa..
aku seronok meliht kwn2 yg dh menamtkn zaman bujang..sekurg2 nya korg dh memasuki agama secara keseluruhnnya..sekurg2nya korg tlh melaksankn slh 1 sunnah Rasulullah..n yg plg penting sekali, korg dh tercegah dr maksiat..itu yg utama..untungnya korg..:)
utk thn ni, marilh kita sm2 berazam utk meningktkn iman kita n wat yg blum berkhwin, jagalh muamalat..bkn aper..takut nnt Allah x berkati perkhwinan kiter..itu yg paling takut..
bg aku, yg blum berkhwin ni la, dugaan nya byk..kalo x kuat, kita akn kecundang..pandai nyer aku cakap..heheh.x per..tazkirah tu kn baikk..nasihat tuk aku gak..kalo yg dh ada awek or pakwe tu, jgn abiskn duit tuk dating, simpan la tuk wat wang hantaran..hehe.
thn ni jgk, aku nk further study..tp self sponsor..huhu.kalo korg rs nk sponsor, amatla dialu-alukn..heheh.juz contact me..pembyrn melalui aper cara sekalipn diterima..;)
aku jgk berazam utk kurgkn shoping ckit..dh ler tu wat aktiviti x berfaedh ni..apa slhnya kalo waktu yg digunakn tuk shoping.. aku gunakn tuk dgr ceramah ker..pg melawat umah ank yatim ker..kn bagus..(mcm yer jer..hehe..doakn aku yer).walaupn susah tuk d laksanakn, tp aku akn cuba..caiyok nurul..u can do it

2 comments:

saifulafzan said...

a ahhh..saya pun menjadi insaf biler mendengar tazkirah cik nurul! yesss..chaiyookk gak tuk saya ek!

Husna said...

heheh..marilah kita brsama berusaha tuk menjadi hamba yg diredhai oleh-Nya..:)