Pages

Sunday, July 04, 2010

dia adalah contoh lelaki yg patut direjam

aku ada satu cerita benar..kalian harus percaya...sungguh aku x menipu...

tempat kejadian: jiran dpn rumah aku
masa: 4.20pagi

aku trsedar dari tido lpas dgr suara sorang perempuan yg mcm sedang histeria..kaw2 punyer dier marahkn seseorang...aku intai dari celah langsir..aku nmpk dgn terang apa yg jadi depan mata aku..ada dua perempuan dan seorang lelaki..yg seorang lelaki dan seorang dr perempuan itu mmg aku kenal..diorg jiran depan rumah aku yg aku panggil kakak and abang..yg lg sorg perempuan tu aku x prnh nmpk...
dari butir percakapan akak tu, aku dpt mengagak dier tgh marahkan husband dier n perempuan yg aku x kenal tu..still aku x dpt tangkap aper issue diorg nih..
tetiba jer raser nk jd CSI..haha

akak tu punyer mengamuk smpi memaksa abang tu keluar dari rumah tu..aku nmpk abang tu dh masuk dlm keter..kire dh nk blah la..dier biar je akak tu melalak sorang2..cian plak aku tgk..
tapiiii..kenaper perempuan yg x dikenali itu ikut abang tu sekali?? dier pn nk blah jgk nmpk gayanyer...jeng jeng jeng...CSI is coming into town now..hahaha

elok je abang tu blah bersama perempuan x dikenali itu..akak tu pn blah jgk..aku dh mmg x leh tido dh..paler otak duk figure out aper sebenarnyer mslh diorg nih...still x dpt nk tangkap aper sebab sebenar akak tu bole mengamuk sebegitu rupa...

tgh aku duk syok memikir tu, dgr bunyi keter berenti depan rumah aku...cuak la jgk kn..maka mengintailah aku kt celah2 langsir aku tu..keter abang tu parking kt dpn umah aku..dier kuar n trus masuk ke dalam rumah diorg..dier x masuk umah aku okkk...5min kemudian dier kuar blek bersama baju2nya..dia bwk kuar gitu je..x der pn nk letak2 dlm beg..mayb x sempat kot nk mengemas..pandai je aku kn..haha

ada tangan yang bukak pintu keter dari dalam..aku syak itu tangan perempuan tu kot...then dier blah...

pastu aku pn sambung tido..dh malas dh nk memikir hal rumah tangga orang...

lpas subuh je, aku intai lagi..mcm x puas ati lak selagi x tau masalah diorg nih..nk jd CSI, kena 'in' smpi kes selesai..x leh putus di tengah jln...itu mengalah namanya

pintu pagar umah diorg trbuka luas..x prnh2 begitu..selalunya trtutup rapat..selalunya abang tu mmg marah aku kalo pintu pagar umah aku x tutup...arini dier plak x tutup..tu la, kutuk orang lagi..kn dh kena batang idung sendiri..eh, dh melalut dh ni..ok, back to the story...

sepanjang pagi td, nothing happen at that house..smpi la tgh hari, time aku br nk keluar minum, keter abang tu ader kt dpn rumah tu..tp x perasan plak ader orang lain ke x kt dlm keter dier...
then investigation terhenti seketika sbb aku pegi minum...

malamnya, akak tu blek..tp dier x blek sorang..dier bwk geng..parents dier n family members ader sekali...kena plak time tu aku nk keluar diner..ayah akak tu ader kt luar..dier pandang je aku..then aku pn pegi la tegur pakcik tu...

me: Assalamualaikum pakcik..pekaba?
pakcik: W'salam..Alhamdulillah sehat..pakcik nk tyer ckit ni..ader nampak x abang dpn umah ni blek cni?
me: ader nmpk tgh hari td...
pakcik: dier ada bwk sesiapa x? perempuan ke...
me: sy x perasan plak pakcik...

aku refuse nk bgtau psal aper yg aku dengar n aku nmpk awal pagi tu..takut plak nk masuk campur..aku dh quit dr CSI...

pakcik: anak pakcik blek umah pakcik pagi tadi nangis2..trkejut tgk dier...husband dier bwk blek perempuan lain...

tetiba raser nk jd CSI blek...

me: ooo..patutla sy dgr diorg brgaduh pagi td..bla..bla..bla (sumer benda yg aku tau, aku citer kt pakcik tu..nothing left)
pakcik: dier dh byk kali buat mcm tu..tp mungkin anak pakcik x dpt tangkap..kali ni dier takkan trlepas..yg pakcik sakit hati, dier tampar anak pakcik semalam...

************************
skrg baru aku paham kenapa akak tu x nak tegur aku..mesti dier risau sbb husband dier mmg gatal..jenis yg aku raser nk rejam je smpi mati...ntah perempuan mana la yg dier bwk blek smlm...isteri kt dlm rumah, sanggup dier bwk masuk perempuan lain...mmg dasar ****(fill-in the blank)

p/s: wahai wanita, be strong!!

3 comments:

@naBest said...

ntah ntah bibik die. hahahahah

keji punya tekaan...

tp abg juling tu mmg gatal.Eh, abg juling ke?

Husna said...

yer on..ni kisah abg juling..mmg keji pn..cian kt akak tu..tp rasernyer bkn bibik dier kot..ni pompuan maner ntah dier kutip..

raficyber said...

ang dpn umah tu.. ishk.. nasib baik xpernah tengok muka dia camna. klu jumpa tepi jln confirm dia kena belasah. :-D