Pages

Friday, April 13, 2012

Amsterdam..

baru balik dari Amsterdam, Holland..percutian yang sangat singkat, 3hari 2malam naik cruise..seperti yang dijangkakan, mabuk laut!! even sampai sekarang, still not fully recover..

on the Princess Seaways

budaya orang Belanda - naik basikal! siap ada parking lot bertingkat-tingkat untuk parking basikal..diorang pergi ofis siap pakai coat/office attire, then naik basikal..cool giler!!
kalau korang berjalan di laluan pejalan kaki, then kalau ada orang yang menunggang basikal lalu di laluan tersebut, diorang akan berenti untuk memberikan laluan kepada pejalan kaki..tapiii, kalau tetiba korang jalan di laluan basikal, bersedialah untuk kena marah atau kena langgar..diorang takkan break untuk bagi laluan kat korang..haha


ada satu tempat yang selalu disebut-sebut - Red Light District iaitu tempat yang membenarkan dadah dan pelacuran..even kat Coffee Shop, pokok yang menghiasi meja makan adalah pokok ganja!! pastu ada pulak Sex Museum, and 'ladies behind the window' - yang ni boleh baca kat sini, malas nak cerita..

kat Amsterdam jugak terkenal dengan tulip..tapi tak sempat pegi sebab masa singkat sangat..sedih!!! jadi, untuk merawat kesedihan, belila tulip 3 bouquet ;)

ok la, sakit kepala la pulak..later ya! nitee..

No comments: