Pages

Monday, June 07, 2010

me and abang polis II

seperti biasa, setahun sekali mesti ada sejarah kena tahan polis..untuk tahun 2010, sejarah trcipta pada tanggal 5 June 2010, 12.30 am..

tempat kejadian: area Bukit Bintang, KL
makhluk trlibat: me, cik Huda dan 2 org abg polis..sorang hensem, sorang lg ermmm..
kesalahan: u-turn di tempat ada signboard x bole u-turn (kesalahan yang sama pd episod me and abang polis I pd tahun 2009)

abg Polis(P): mntk lesen..
me: ni dia(sambil bg lesen)
P: awak tau apa salah awk?
me: x..sy x tau(padahal trlebih tahu)
P: awk nmpk signboard tu?
me: alamak..sy x perasan la abg (abang okkkk..walaupn sepatutnya dh pangkat pakcik dh tu)
P: mcm mn awak x bole perasan? bla..bla..bla..saya saman awak ok?
me: hah? saman? baper kena bayar?
P: rm300..awak kongsi la dgn kawan awak, sorang rm150..bak sini IC awak...

oleh kerana aku x nak trlibat dlm unsur rasuah, maka...

me: ok, saman jer la (sambil buat muka sedih..muka paling sedih pernah aku berjaya buat)

haa..yang kt bawah ni interesting..korang kena baca:-

P: awak ni Cik ke Puan?
me: Cik lagi
P: bila awak nk kawen?
me: entah la abg..x tau lagi
P: kalo nk cari suami tu, cari yg elok2 ckit..kalo dpt yang macam saya, ok la
me: yer, insyaAllah...
(ciss, nak trmuntah aku dengar..tapi tetap aku lemparkan senyuman yang paaaling menawan utk si abg Polis tersebut)

P: saya nk bagi nasihat ckit kt awk ni eh..jangan langgar peraturan..bukan aper, kiter takut kemalangan..orang cantik, kalo kemalangan, sayang..bla..bla..bla..

(jeng..jeng..jeng..nmpk gaya si abg Polis ni bole kowtim nih..)

me: ala abg, sori laaa..sy janji sy x buat lagi..lgpun sy bknnya sengaja nk langgar peraturan..ni 1st time sy masuk KL..kalo sy nmpk signboard tu, sy mesti x lalu cni..mesti sy trus je td..plzzzz, jgn la saman sy...

P: nah IC n lesen awk..bila nk belanja sy makan ni?
me: bila kita trserempak kt cni lagi...ni sy kena saman ke x ni?
P: awak nk ke?
me: eh, x per la..hihi

aku blek dan trus tido sampai esok

1 comment:

raficyber said...

wah. kalau la ada video time tu. nak tengok camna cuaknya muka noni. tak amik ke no phone abg polis tu. :-p