Monday, October 17, 2011

Durham at heart!!

Sampai je Durham, ternyata jauh beza dengan Newcastle..Durham sangat cantik, perkampungan orang Inggeris yang sangat terjaga..satu kawasan yang sangat sunyi, bersih dan tenang..

First, ke rumah abg mi and kak ros..Kak Ros adalah lecturer UIA yang menyambung Phd disini..rasanya ni tahun terakhir diorang disini..kak ros masakkan nasi, asam pedas ikan salmon, sayur goreng and sup ayam kot(sorry, tak ingat..hehe). sangat terasa seperti berada di Malaysia jugak..tq so much to abg mi and kak ros..they being so nice to us

Dah kenyang perut, then kitorang ke rumah sewa..landlord dah menanti..masa ni Abg Amir, Kak Ina and Abg Naso datang sekali..diorang pun datang tolong-tolong settlekan hal rumah kitorang..

Lepas maghrib ikut abg mi and kak ros pegi shopping lagi..masa ni mata dah terkebil-kebil tahan ngantuk..yeah, baru first day..have to expect jetlag la kan..masa ni kat Malaysia dah pukul 2pagi..habis je membeli-belah terus balik rumah dan terus tido..

Kul 4pagi dah terjaga dan tak bole nak tido dah sebab kat Malaysia pukul 12tgh hr..lepas subuh start masak sikit untuk breakfast and lunch sekali..duk sini pegi school kena bawak bekal sebab susah nak jumpa kedai halal..jadinya hari-hari sebelum pegi school kena masak dulu..hoyyeah, come on Nurul!! You can do it!!


1 comment:

Umi_Aliesha said...

Balik sini kompem dah terer masak...bleh kawen terus..hahahahaha