Pages

Thursday, February 26, 2009

aper barang umah 2juta...

fuhhh..brakhir jgk 2 days workshop...lega ckit aku raser..
maner x nyer..workshop tu mcm menggandingkn makhluk dr 2 alam brbeza..
bdk marketing n bdk technical mana bole kamcing...
ader je mender x kena...
mmg byk aku bljr dr workshop tu..
yg syok dpt pendrive free n mkn sedap2...itu adlh saat2 yg dinantikn..hahaha

ayat Pn Rosnani yg aku masih ingat: 'U differentiate or u die'..dlm erti kata lain, keje kt industry yg byk competitor ni, kena pandai atur strategy n jadi lain dr yg lain..kalo x, u die..hahaha

************************
ari sabtu ni dh start jadi budak sekolah..patut la lately ni aku mcm brdebar2 je..
al-maklumla, x der geng lg..x kenal sesaper lg..bkn senang tu nk adapt

************************
member2 ramai yg nk kawen next month..korg buat wedding on Saturday, sah2 la aku x dpt dtg..ader kelas beb..mmg la bole ponteng..tp aku tgh brusaha nk jadi murid yg rajin ke kelas nih..korg kena la support aku..
tp, aku kirim adiah jer la eh
"Happy Wedding Day" utk yg brkenaan..i'm happy 4 u guys..:)

************************
td temankn ina pegi Putajaya, amek cup cakes kt sorg akak tu..umah dier brharga rm2juta..
SMART HOME beb..

korg agak2 sesuai x aku benti keje n jlnkn business cup cakes???

8 comments:

@naBest said...

uik....try buat dulu daaa...pastu bg ai rase.. uhuk uhuk uhuk..

err...nk buat cupcakes bukan guna telur je tawwwwww... hohohohoho

M@YaZ said...

Nurul, jgn cup cakes, kalau nak cup cakes kena cari niche. Beza dari orang lain. Yakni susah. Competitor banyak.Cupcake susah. Selalunya digunakan untuk majlis rasmi. Kalau nak beli satu2 orang rasa mahal.

Try other things, contohnya jual kerepek. Buat jenama sendiri. Amik stock dari kilang kerepek sendiri. Buat packaging sendiri. Dan jual sendiri. Bila dah terknal senang skit. Kerepek leh makan bebila masa. Bila dah naik silap2 noni leh beli kilang tu skali. Produce besar2an. ;)

Just suggestion.

Rumah dua juta tapi orang lain buat ape kes. Baik beli tanah buat rumah sendiri ikut cita rasa sendiri. ;)

Husna said...

Mr & Mrs Aizat --> tq 4 ur advise..btul jgk kn..kena differentiate br bole maju..ok ok, i akn prtimbangkn

Umi_Aliesha said...

nurul...umah 2 juta tu..mak dia punyer..bukan dia punya...abaikan jer...muahahahahaha

Anonymous said...

Adess..Buatpe rumah mahal2, besar2 tp org dlm umah tuh cuma beberapa org je.. baik buat benda lain.. hidup biar bersederhana. janji hati bahagia dan tak memikirkan problem or wang je.. just follow the flow..huhu

Husna said...

umi --> btul gak kn..bkn umah dier pn..parents dier ye la..org gomen..mmg la kaya..huhu

master --> yg pntg bahagia kn???hihi

agHoo said...

try jual bottlecake,mangkukhayuncake ke abrulah berbeza ngn lain dari yg lain...we r differenzz.........yark!

Anonymous said...

nak buat cup cake? aisehhhh... bangun pun tengahari (ooppssss... terlepas sudah) bila kalanya nak buat kek cawan tu? esok pg nak kejut kul baper?