Thursday, February 19, 2009

Oh ibuuuu...

smlm isi borang UKM, byk la jgk...dh selte dh sumer..tggl nk submit je sabtu ni..
pastu tgh isi2 borang, raser nk brcakap ngn mak..selain drp aku adlh anak abah, aku juga adlh anak mak..heheh

tgh2 sembang masuk plak bab sambung bljr n bab kawen..bab yg 1st tu aku mmg brsemangat nk brcerita..bab yg 2nd tu mcm liat ckit...kalo raser bole dielakkn elok la dielakkn...

"nk sambung bljr, tp x der duit..maner kamu nk crk rm4k satu sem???"

"ala, biasiswa PAMA kn ader..."(tp dialog ni kt dlm hati jer..)

"x per mak, nurul ader la duit ckit..utk sem ni dh ader dh duit..utk sem2 dpn, kiter pikir lain la.."

"x yh beli dh kasut ke, baju ke, almari ke, tudung ke...simpan duit tu"

"tudung 15 hengget pn x bole?"

"x pyh x pyh..bkn senang nk kumpul duit..kamu ni nk peghabih duit pandai la (cam ner la mak aku bole tau nih???)...abis Master, dh x pyh nk sambung2 dh..cukup la takat tu..pikiaq nk kawen plak..."

"haishh..mana bole..abis Master kena amek PHD..baru la Pelajaran Habis Dah..."

"amboi2..ader duit ker???"

"x per mak, biar brsusah2 dulu, brsenang2 kemudian"

"byk la kamu punyer senang..elok kamu senang mak dh x der.."

erk...

1 comment:

M@St3R said...

betui pa kata mak tu.. jangan membazir.. nak bazir.. igt mak dulu.. ni bila duit dah kluaq baru nak igt yek.. ahaha..pastu kawen dulu.. kang blajaq tinggi.. nnt sian kat bakal suami tuh.. hantaran makin mahal tau.. ahaha