Wednesday, March 25, 2009

sesi ceramah khas di Jusco

aku dh ilang sorg kakak..kn dulu aku citer dia dh masuk gomen..tp korg jgn lupa, aku masih punya 3 org kakak...

hari ni aku dan 3 org kakak itu dan sorg rakan sebaya aku iaitu ina ke Jusco...
aku kesana dgn satu harapan..nk mkn Pizza..

akhirnya harapan trlaksana..Alhamdulillah...
sedang sedap menikmati pizza yg lazat..kuar citer psal bonus...
masing2 muka brcahaya bila disebut isu itu...

"dpt bonus pn kena simpan..nk byr yuran sem depan..."rungut aku..

rupa2nya rungutan itu merupakn 1 bala buat aku..
di depan kakak-kakak x bole merungut..silap rungut mmg nahas...

kakak 1: mana pg duit gaji bln2?

kakak 2: cuba citer ckit pebenda Nurul buat dgn duit gaji?

kakak 3: lpas ni, duit gaji simpn kt tmpt lain...jgn guner..jgn jln sgt..jgn jgn jgnnnnn

rakan sebaya: jgn membeli ikut hati dan perasaan...

sessi melantak agak trjejas..slps ini kena buat kira2..lbh elok di simpan dlm excel file..duit minyak kena budget btul2..simpanan sekurang2nya rm500..bonus kena kasik kakak 1 pegang..

selesai sesi melantak..perjalanan diteruskn ke bhgn baju dan kasut..mata melirik ke arah skirt yg amat chantek di pndangan mata..hati meronta-ronta

"akak, murahnyer skirt ni..nk beli la"

"heiiii..x der x der...tggu gaji"

hati memendam rasa...prjalann diteruskn lagi ke bhgn baju yg lain..rakan sebaya sdg membelek2 baju dan ingin ke kaunter utk membyr...

"akak, tggu jap eh..nurul nk amek la skirt tu"

"dh..jom blek!!"

aku pulang ke opis dgn tangan tidak memegang sebarang beg plastik jusco...

4 comments:

Anonymous said...

oooo patut la ada org tu wat muka kesian kat bangku jusco tu...tak dapat skirt rupanya...gaji dah masuk kan? so sila transfer ke akaun akak dan start buat excel sekarang jugak!

raficyber said...

hahaha. noni nk transfer ke akaun kami pun boleh noni.

imapeace said...

hehehee..noni..noni.pasni kalo windu kt skirt tuh,p la try testing2 kt JJ tu..pastu pusing2 kt ctu lam 1-2 jam, dah penat anta blk skirt tuh ye..lam handbeg kna letak sepLoh hengget jerk..[test + snap gamba dah le]..kekeeekee =P

Umi_Aliesha said...

muakakakakaka....kot rs nak duit jauh skit..bleh pass ke jalan duta...dpt bonus kabo aaa..gaji udah kena tahan nih...