Pages

Tuesday, October 04, 2011

Dubai – 28 Sept 2011

Sekarang pukul 11mlm waktu Dubai dan pukul 315pg waktu Malaysia..baru je sampai dan terus ke surau utk solat jama’ Maghrib dan Isyak..ohho, saya terlupa tentang perubahan waktu solat ni..lebih memikirkan perubahan cuaca sama ada saya mampu adapt atau pun tidak..nasib baik ada member datang sekali, Sabrina..dia dah list down waktu-waktu solat di Dubai dan juga di Durham nanti..Alhamdulillah

Tadi kan, ada security check yang entah pape kat airport Dubai ni..bermula dengan 3 ke 4 orang passenger yang tak reti beratur..even dah ‘excuse me’ and ‘sorry’ pun still buat tak tau je..tak sekolah ke haper diorang ni? Oleh kerana ini tempat orang, sabar tu kena la banyak sikit ye dak? Ok, another thing is masa dah sampai my turn untuk security check..sekali dengan kasut dia suruh tanggalkan..yang lelaki, belt pun kena la kan..yang peliknya beg tak der pulak diorang check..apakah?

Ok, perlu transit di sini sehinggan jam 635pagi esok..maksudnya saya akan berada disini selama 9jam..yang tak bestnya, Emirates tak sediakan hotel untuk kami bermalam..tension la jugak sebab mati-mati ingatkan Emirates akan sediakan hotel untuk passenger yang transit more than 8hours..kalau ku tahu, awal-awal lagi dah book hotel..bukannya perlu keluarkan duit sendiri, claim je kat Mara, ye dak? Dahh rugi..x per la, tidur kat surau pun best juga (ok, tu ayat sedapkan hati)

Tapiii, walaupun Emirates tak sediakn hotel, diorang ada berikan voucher makanan..ada 3pilihan, Thai Express, COSI or McDonald’s..ok, ce teka saya pilih yang mana?

Haaa..ader cerita di KLIA tadi..i’m the last passenger yang naik flight..bole? awal-awal dah buat hal eh..haha..kat boarding pass tu tulis boarding time pukul 655ptg..makanya 630 tu still lagi la bersedih-sedihan dengan family and kawan-kawan yang datang..rupanya, dari International Departure nak ke Gate tu amat la jauhhhhh..letih dan sedih!!

Ok, special thanks to all my friends who been at the airport just now..sayang sangat-sangatlah kat korang..sampaikan Jat suruh bagi ucapan pun dah tak boleh sebab tak terucap dengan kata-kata..ngahaha

Ok, mau rehat..esok saya menulis lagi insyaAllah..

2 comments:

hudaismail said...

nonie..Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..:) take care nonie.. <3 luv u..

Umi_Aliesha said...

Alhamdulillah..tercapai cita2 Nurul...semoga sukses di sana n jaga kesihatan yer...tgk macam ramai muslim di sana kan...best la ada geng...geng tu pon belajar sekali ke?