Pages

Friday, June 12, 2009

lotih den...

skrg ni tgh lunch hour..memandgkn arini ari jumaat, semua lelaki ini sdg berada di masjid(i guest)..yg si perempuan lak berada di pasar tani putrajy..aku stay opis..sbb td ader keje urgent nk siapkn..skrg dh siap, malas plak nk ngadap keje baru..tggu kul 2 lah br start blek...

lately ni selalu la jgk masuk opis lmbt..kiter buat ala-ala bapak-aku-punyer-opis la..main dtg sesuka ati..bos pn x kesah sbb dier tau kitorg keje smpi lewat mlm..like last nite, aku blek jam 11mlm..

time nk blek tu, aku paksa mior n fadli temankn aku smpi ke keter..takut beb jln sengsorang kt area parking tu..huhuhu

nk citer kesah smlm..aku dtg seawal jam 10pg...hahaha
elok duduk je atas kerusi, Man(system analyst 1) dtg tyer psal Projek 1..bncg2 kjap..then settled
2 min kemudian, Abg Rizal(system analyst 2) lak panggil utkk database review projek 2..
semasa dlm discussion tu, abg iwan(project Mgr) lak interrupt.."Nurul, bos pggl meting projek 1"
then, abg Rizal ckp.."ala iwan, bg la aku pnjm nurul kjap..10min jer"
so, abg iwan pn.."ok nurul, 10min lg masuk meting"
seperti dijanjikn..10 min kemudian, aku masuk lak meting projek 1..

sedar2 dh kul1 tgh hr..perut dh x tentu arah dier punyer lapar..so, break kjap g mkn..
abis mkn sambung discussion ngn abg rizal..brlarutan smpi kul 4..
elok nk abis, CEO plak smpi..
smbung lg meting ngn CEO smpi la kul 5.30..

dlm erti kata lain, masa aku abis utk meting jer..keje x siap2 jgk..
jadi trpaksa la kami brsengkang mata smpi ke mlm ngadap keje yg trganggu pd siang arinyer..

kn best kalo dlm keje x yh meting..bak kata Man.."we r born to type, not to speak"..hahaha

dlm kul 6.30 ptg, perut jadi x tentu arah lg..kt opis pn dh tggl baper org jer..aku tgk bdk2 ni dh kuar, tp laptop still atas meja...
pastu nmpk Miji(Project Mgr jgk) pn nk kuar..
"g maner Miji?"
"g minum ngn diorg"
"aik..diorg x ajak Nurul pn"
"hah..jom"

secepat kilat aku amek purse n hp..ber'avanza' ngn Miji g Hassan cafe..smpi saner, nmpk la bdk2 tu tgh bersenang lenang tanpa mengajak aku..cis..ampeh..ntah mcm mn diorg bole lupakan puteri sorg nih, aku pn x sure...

so, aku pn start sound bdk2 tu.."ooo, dtg minum x ajak.."
"bkn x nk ajak, keter dh penuh..lgpn, sajer jer bg ko dtg ngn Miji"

baek punyer alasan..

biler lepak ngn lelaki2 ini tu, prbincangn tentula bkn bab2 sale yg masih brjln diseluruh negara, or bab lipstick yg baru beli ke or minyak wangi yg bole tahan lamer ke bla bla bla..

prbincangn mestila tentang aper techno plg latest, game aper plg best, aper new project yg gempak, test voice recognizer kt Blackberry bla bla bla..

aku..layan kn ajer..walaupn hati memberontak nk suh sembang bab shoping..tp jgn harap ler bdk2 tu nk lyn..jadi aku pn trlayan la discussion diorg tuh

kul 7.30 dh blek opis blek..solat dulu, then smbg keje..berlarutn smpi kul10..mak pn dh call suh blek..elok tgh brsiap, dtg la opismate aku memberitahu ader error kt apps dier..so, brsengkang mata lg la ngadap code dier lak..
Man jer la melayan..aku tgk jer..mata dh x larat nk angkat dh..
mulanyer aku nk tggu diorg siapkn..tp nmpk gaya mcm lmbt lg jer..so, Man arahkn aku blek dulu..
tp aku kn dh bgtau aku takut nk g kt keter tu..jadinyer, Man mengarahkn Mior n Fadli (software engineer) temankn aku smpi ke keter..
so, dlm keterpaksaan.. makanya diorg pn temanlh aku smpi ke keter..then aku pn pulang dgn lesunyer...

ok, dh kul 2..aku smbg blek keje...byezz

p/s: aku ke senawang lg esok, utk live show Pilih Kasih, 2nd week

1 comment:

-fa- said...

ko g senawang lg ke oni????