Pages

Tuesday, January 06, 2009

bumi Palestin brdarah lagi..

wahai kwn2..sepertimana yg diketahui, Gaza x henti2 bermandikan darah..dan kali ni lebih dahsyat..
apa kata dalam minggu ni, kita buat kutipan derma utk bantuan kemanusiaan ke Gaza ?
Keadaan di sana sekarang amat amat menyedihkan dan semestinya kritikal.
penempatan musnah, hospital bergelap, wanita , orang2 tua dan kanak2 cedera.
semua itu semestinya memerlukan wang selain doa harian kita.
duit derma, boleh wakilkan kepada saya atau orang lain utk tabung Aman Palestin Berhad.satu badan NGO berdaftar yang bergerak aktif membantu pelarian Palestin dalam pelbagai bentuk.baik pendidikan dan ekonomi.
p/s: my opismate tgh kumpulkan wang derma utk Palestin..so, utk sesape yg raser nk membantu saudara2 kita di sana, bole la menyerahkn derma kalian pada saya dan akn saya serahkn kepada pihak yg berkenaan...sekian

4 comments:

Afida Anuar said...

ya Allah....semuanya dalam pengetahuanMu..hanya Kau yang Maha Mengetahui..

akak x leh tengok arr gambar ni...seolah budak2 tu tidur dalam keadaan tersenyum pulak, sedihnya....tengok, dah menitik pn air mata...owhhh..

M@YaZ said...

bukan taknak derma. Selalunya tak sampai ke tangan rakyat palestin. Di sekat oleh israel. Apa yang penting sekarang ni. Ikut saranan Dr. M. Harap semua negara OIC pun leh ikut. Yakni boikot barangan America. Tapi apa yang susahnya. Arab sana semua berada dibawah telunjuk America. Sehinggakan di Jeddah sendiri ada pangkalan tentera America. Mereka berpaksi pada America. Dan America adalah boneka Israel. Obama sendiri tak dapat kata apa2 tentang peperangan ini dan tidak dapat memberi sepatah dua kata untuk Israel.

So apa yang penting. Semua negara Islam kena berdiri dengan sendiri tanpa bergantung pada orang lain. Malaysia boleh bab tu. Tapi bab kerjasama dengan orang Arab yang susah. Selagi Islam tak dapat disatukan. Susah la.

Husna said...

utk yg nk menderma, sila contact yer..kalo yg x bole menderma, mgkn bole guner alternatif lain utk membantu bangsa se-agama

M@YaZ said...

Renungilah apa yang dinyatakan oleh Dr Yusuf Al Qaradhawi apabila ditanya.

"Mengapakah kita lemah dan sering kalah apabila berhadapan dengan Israel sedangkan negara ummat Islam banyak,lebih daripada 40 buah negara?.

Beliau berkata:

"Ummat Islam tidak akan lemah dan kalah berhadapan dengan israel jika negara ummat Islam ini hanya satu".