Pages

Monday, November 14, 2011

MDL?

ok, sabtu dan ahad saya untuk minggu ini dihabiskan dengan orang-orang tersayang..chewah!! sabtu, mama fiz and papa jo ajak ke Newcastle beli barang-barang dapur..alkisahnya, di Durham ni cuma ada satu kedai halal, di sebelah Durham bus station..jadinya mahal lah..
memang Malaysian kat sini akan kerap ke Newcastle sebab sangat banyak kedai halal dan selalu juga terserempak dengan Malaysian yang study di sini..macam semalam, jumpa sorang pakcik ni semasa sedang menikmati dinner di Persian Delight..patutla tenung saya semacam je, rupanya dia orang Subang Jaya, SS18..ehemm! ! :D

oh ya, ada satu kedai halal jual pizza, Falafel..pizza dia memang terbaiklah..tak sure sangat tokei dia dari mana..but most probably dari Timur Tengah kot...nanti pegi City nak lah singgah disitu..

cerita pasal Durham City, Sabtu lepas ramai yang berpesan agar tidak ke situ..sebab dikatakan ada demonstration from England Defense League group..saya tak pasti sangat siapa group ni..tapi based on my reading, diorang ni macam group yang anti Islam jugak la..so Muslim dinasihatkan untuk berhati-hati..yer la, duduk di negara orang, gembira dan bahagia macam mana pun, masih perlu berhati-hati dan berwaspada kan..boleh jugak baca di sini

then, sedang khusyuk meneliti pasal group ni..terbaca pulak pasal Malaysian Defense League..apakah? then timbul pulak Kelab Taat Suami..saya tak pasti ini isu baru di Malaysia atau memang dah lama..

yang pasti, wahai rakan-rakan..berhati-hatilah dan jagalah akidah kita..macam-macam benda sekarang ni..bukalah mata dan lihatlah apa yang terjadi di sekeliling kita..

ok, nak tidur..niteee
Link

No comments: